Geschiedenis van het DGK

Het Deurnes Gemengd Koor (DGK) is opgericht in 1926. In eerste instantie konden alleen heren lid worden van het DGK, een gemengd koor was volgens pastoor Roes toen nog uit den boze.

het Deurnesch Mannenkoor uit 1931

Na de oorlog van '40-'45 mochten dames wel lid worden van het koor.

Het Deurnesch Gemengd Koor in 1950 bij een succesvolle deelname aan een concours

Foto gemaakt bij de viering van het 50-jarig bestaan in 1976.

Er werden in het verleden prijzen behaald op concoursen in Kaatsheuvel, Nijmegen, Loon op Zand en bij het Nederlands Koorfestival Rotterdam. Er werd opgetreden met het 'Consortiumorkest Moskou', het Brabants Orkest, het Limburgs Barokconsort, de Koninklijke Harmonie Deurne en het Symfonieorkest Helmond-Venray.

Vanaf 1999 wordt het koor gesteund door de 'Vrienden van het Deurnes Gemengd Koor'. In 2006 zong het koor in het kader van zijn 80-jarig jubileum in een drie keer uitverkocht theater ‘t Speelhuis in Helmond. In 2011 werd tweemaal Die Schöpfung van Haydn uitgevoerd i.s.m. kamerorkest Alveare t.g.v. het 85-jarig bestaan. Die Schöpfung zal in 2016 opnieuw worden uitgevoerd t.g.v. het 90-jarig jubileum, wederom i.s.m. kamerorkest Alveare.

Foto jubileum concert 2011 in het CCD t.g.v. het 85-jarig bestaan, dirigent Bernarda Meessen