Het DGK

Met een geschiedenis van 90 jaar valt er heel wat te vertellen over het Deurnes Gemengd Koor; kijk voor een kleine selectie onder het tabblad Geschiedenis.

Het Repertoire van het DGK is in de loop der jaren zeer uitgebreid geworden. Het koor richt zich met name op de uitvoering van belangrijke en grote koorwerken uit het klassieke koorrepertoire.

Het Bestuur van het DGK bestaat uit 7 leden waardoor de diverse taken goed verdeeld kunnen worden.

Dirigent Math Dirks was vanaf 2014 t/m mei 2019 een heel inspirerende en toonaangevende koor dirigent. In juni 2019 heeft hij letterlijk het stokje overgedragen aan zijn studiegenote van de zangopleiding in Maastricht Ingrid Kappelle. Het DGK heeft er alle vertrouwen in dat onder haar profesionele leiding het koor zich nog verder kan bekwamen en ook heel fraaie concerten kan gaan verzorgen. Het eerste bewijs daarvan is reeds geleverd tijdens het kerstconcert op 22 december 2019: een zeer fraaie uitvoering van de Krönungsmesss!

Repetitie DGK olv dirigent Ingrid Kappelle (hartje zomer 2019)